Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron

iem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów

Mechanika pojazdowa i jej ciemne stron Należy znaleźć uczciwego mechanika, ponieważ to jedyna droga, aby naprawić nasz pojazd odpowiedni i rzetelnie. Jak dobrze wybrać mechanika i na co uważać?

Wikipedia o ABS

ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. Anti-Lock Braking System) ? układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. System ten jest zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych systemów jak ESP czy Adaptive Cruise Control.

ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/ABS_(motoryzacja)


Historie o mechanikach

O uczciwości i warsztatach samochodowych słyszy sie wiele różnych historii, niektóre śmieszne, a inne wręcz przerażające. Jednak na szczelnie wiele z nich ma nie wiele wspólnego z prawdą, a jedynie na niej bazują. Z drugiej strony faktem jest, że są warsztaty, które specjalnie uczciwością nie słyną k na takie trzeba uważać. Do niedoświadczonego i świeżego posiadacza auta, wiedza jak trafić na dobry warsztat może być na wagę złota.

Pieniądze, które można utopić na naprawy samochodu w mało rzetelnym warsztacie mogą osiągnąć na prawdę pokaźną sumę. Na czym się najczęściej oszukuje? Na częściach samochodowych, które niby są nowe a w praktyce są jeszcze gorsze niż te które były wcześniej. Często tez oszukuje sie na dodatkowych usterkach, które oczywiście nie miały miejsca.


Sprzedaż ukochanego auta na złom

Kwestie dodatkowych kosztów związanych z naprawa auta to zawsze problematyczna sprawa. W końcu nikt nie lubi nieprzewidzianych wydatków, zwłaszcza gdy pojawiają się coraz częściej. Kiedy ma się auto starszej daty, to wizyty w warsztacie są coraz częstsze, a w efekcie wydajemy coraz więcej pieniędzy. Jak dobrze ktoś zauważył, auto to dziura bez dna, a im starsze tym bardziej jest bezdenna.

W pewnym momencie trzeba zadać sobie pytanie czy to się w ogóle opłaca? Niestety w większości przypadków się nie opłaca i jesteśmy zmuszeni poddać się pod przytłaczającymi kosztami ciągłych napraw. Na szczęście można jeszcze trochę nakładu finansowego odzyskać i sprzedać auto na złom, lub do komisu. Nie będą to oczywiście krocie, ale zawsze coś.



© 2019 http://zetta.lubin.pl/